digidotΕταιρική Ταυτότητα: Από τη θεωρία στην πράξη

Εταιρική Ταυτότητα: Από τη θεωρία στην πράξη

Το εγχειρίδιο της DIGIDOT για μια Ισχυρή Εταιρική Ταυτότητα

Η εταιρική ταυτότητα αποτελεί μια αρκετά ευρεία έννοια, που πολλές φορές συγχέεται με άλλους σχετικούς όρους, όπως είναι για παράδειγμα το branding και το brand. Στην ουσία ωστόσο, πρόκειται για διαφορετικές σημασίες, που όμως υπάγονται κάτω από την ίδια ομπρέλα, δηλαδή αυτή του branding. Πάντως ένα είναι σίγουρο· καμία επιχείρηση δεν είναι δυνατόν να ευδοκιμήσει και να κερδοφορήσει, χωρίς να έχει σχηματίσει πρώτα μια σαφή και συνεκτική εταιρική ταυτότητα! Τι είναι όμως η εταιρική ταυτότητα και γιατί είναι τόσο σημαντική για τις εταιρείες; 

Πολύς κόσμος μόλις σκεφτεί για την ταυτότητα μιας επιχείρησης, το μυαλό του πάει κατευθείαν στο λογότυπο της. Είναι όμως μόνο αυτό; Σίγουρα με τον όρο εταιρική ταυτότητα αναφερόμαστε και σε άλλα σημεία που αφορούν έναν οργανισμό. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σύνολο πραγμάτων, στο οποίο πέρα από το λογότυπο της εταιρείας, ανήκουν επίσης η χρωματική παλέτα, το είδος και ο αριθμός της γραμματοσειράς, τα εταιρικά έντυπα και φυσικά όλα τα σχετικά οπτικά συστήματα. 

Όπως εύλογα φαντάζεται κανείς, ο σχηματισμός μιας εταιρικής ταυτότητας δεν αποτελεί μια απλή διαδικασία. Ακριβώς γιατί πρόκειται για το “πρόσωπο” της επιχείρησης, η εταιρική ταυτότητα οφείλει να είναι προσεγμένη και να αντικατοπτρίζει στο μέγιστο την φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας. Για αυτόν τον λόγο, απαιτείται πολλή μελέτη και προσεκτικός σχεδιασμός. Πριν την έναρξη της δημιουργίας της, οι επιχειρήσεις οφείλουν να λάβουν υπόψη τους, ότι κάθε στοιχείο της εταιρικής τους ταυτότητας είναι το μέσο να τους θυμηθεί ο πελάτης, μόλις χρειαστεί κάποιο προϊόν ή κάποια υπηρεσία τους. 

Πάμε να φτιάξουμε τα πέντε πιο σημαντικά στοιχεία της επιχείρησής σας; 

1.Λογότυπο

Μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα βοηθά την επιχείρηση να ξεχωρίσει στην αγορά. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από ένα  καλοσχεδιασμένο και προσεγμένο λογότυπο σε όλα τα μέσα επικοινωνίας, ώστε να σχηματιστεί μια αναγνωρίσιμη εικόνα για την επιχείρηση σας! Μην ξεχνάτε πως στο λογότυπο βρίσκεται η καρδιά και η ψυχή της εταιρείας σας· είναι το σημείο μοναδικότητας σας! Για αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να είναι απλό, ευδιάκριτο και ευκολομνημόνευτο. Δεν έχει σημασία αν είναι μοντέρνο, μίνιμαλ, χρωματιστό ή ασπρόμαυρο, αρκεί να είναι ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο.

Επιπλέον, κάθε στοιχείο του σχεδιασμού του λογότυπου, όπως το σχήμα, τα χρώματα και η γραμματοσειρά, πρέπει να συνάδει με την εικόνα που θέλει να προβάλει η εταιρεία σας. Για παράδειγμα, ένα λογότυπο για μια εταιρεία τεχνολογίας μπορεί να χρησιμοποιεί μοντέρνα, καθαρά σχέδια, ενώ μια εταιρεία βιολογικών προϊόντων μπορεί να επιλέξει φυσικά χρώματα και οργανικές μορφές. Φυσικά, ένα λογότυπο οφείλει να είναι ευέλικτο και να προσαρμόζεται σε διάφορα μέσα και μεγέθη, χωρίς να χάνει την αναγνωρισιμότητά του ή την ποιότητά του. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φαίνεται εξίσου καλό σε επαγγελματικές κάρτες, ιστοσελίδες, διαφημιστικά banners, και σε μεγάλες πινακίδες.

Παίρνοντας ως παράδειγμα την εταιρεία Ελληνικό Μέλι Α.Ε., παρατηρούμε ότι το λογότυπο της είναι σχεδιασμένο, για να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο και αξέχαστο. Αρχικά, το εικονίδιο συμβολίζει δυο μέλισσες, που είναι και το κύριο σύμβολο της επιχείρησης, καθώς η μέλισσα είναι άμεσα συνδεδεμένη με το μέλι και την παραγωγή του. Το λογότυπο είναι σχεδιασμένο με απλές γραμμές και στυλιζαρισμένο τρόπο, κάνοντάς το εύκολα αναγνωρίσιμο και διαχρονικό, ενώ το στυλ του προσδίδει μια παραδοσιακή πινελιά, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν. Το βασικό χρώμα του λογότυπου της εταιρείας είναι το ζεστό κίτρινο, που αντιπροσωπεύει το μέλι και δίνει μια αίσθηση φυσικότητας και ζεστασιάς.

2. Χρωματική Παλέτα

Μιλήστε μέσω των χρωμάτων και επικοινωνήστε τις αξίες, που θέλετε να πρεσβεύουν την εταιρεία σας. Κάθε χρώμα έχει συγκεκριμένες συναισθηματικές και ψυχολογικές συνδηλώσεις, που μπορούν να ενισχύσουν το μήνυμα και την εικόνα της επωνυμίας σας. Το μπλε για παράδειγμα εκπέμπει εμπιστοσύνη και σταθερότητα, το τιρκουάζ αντιπροσωπεύει την καινοτομία και το μαύρο-χρυσό δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας. Μη ξεχνάτε, πως η προσεκτική επιλογή χρωμάτων μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση σας, να δημιουργήσει την επιθυμητή εικόνα και να προσελκύσει το κατάλληλο κοινό.

Η χρήση μιας συνεπούς χρωματικής παλέτας σε όλα τα σημεία επαφής με το κοινό, εξασφαλίζει την οπτική συνοχή της επωνυμίας σας. Αυτό σημαίνει, ότι τα χρώματα πρέπει να χρησιμοποιούνται με τον ίδιο τρόπο σε όλα τα μέσα επικοινωνίας, όπως διαφημίσεις, ιστοσελίδες, συσκευασίες και προωθητικό υλικό. Φυσικά, μια καλά σχεδιασμένη χρωματική παλέτα βοηθά την επιχείρηση σας να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της, ενώ τέλος ενδέχεται να καθοδηγεί την προσοχή, να τονίζει σημαντικές πληροφορίες και να διευκολύνει την κατανόηση του μηνύματος.

Για παράδειγμα, η χρωματική παλέτα του ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται κατά βάση από μπλε και λευκό χρώμα. Το μπλε ως βασικό χρώμα της εταιρείας συμβολίζει την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την επαγγελματικότητα, ενώ ταυτόχρονα είναι έντονο και καθαρό, δημιουργώντας μια αίσθηση σταθερότητας και εμπιστοσύνης. Το λευκό τώρα χρησιμοποιείται για να δώσει μια αίσθηση καθαρότητας και φρεσκάδας, παρέχοντας μια καθαρή και απλή βάση που κάνει το μπλε να ξεχωρίζει, ενώ το κόκκινο βοηθά στην ανάδειξη σημαντικών πληροφοριών, τραβώντας την προσοχή του καταναλωτή.

3. Γραμματοσειρές

Όσον αφορά το είδος της γραμματοσειράς, διαλέξτε εκείνη που συμπληρώνει το στυλ της επικοινωνίας σας, είτε πρόκειται για καλλιγραφική, minimal ή σοβαρή. Ανακαλύψτε το ύφος που ταιριάζει προσωπικά σε εσάς! Να θυμάστε πάντα, ότι οι γραμματοσειρές πρέπει να είναι ευανάγνωστες, τόσο σε μικρά όσο και σε μεγάλα μεγέθη, διότι μόνο έτσι μπορεί να πραγματοποιηθεί αποτελεσματική επικοινωνία του μηνύματος της επωνυμίας σας. Φυσικά, οι γραμματοσειρές οφείλουν να συμβαδίζουν με το λογότυπο, τη χρωματική παλέτα και τα άλλα οπτικά στοιχεία της εταιρικής σας ταυτότητας. Με λίγα λόγια, πρέπει να ταιριάζουν αισθητικά και να ενισχύουν τη συνολική εικόνα της επωνυμίας σας. 

4. Εταιρικά Έντυπα

Έπειτα, έχοντας ως αφετηρία το λογότυπο, τα καθορισμένα χρώματα και το στυλ της επικοινωνίας σας,  οφείλετε να σχεδιάσετε και τα εταιρικά έντυπα της επιχείρησης σας, είτε πρόκειται για φυλλάδια, αφίσες κτλ., είτε για την διαδικτυακή σας παρουσία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπάρχει συνέπεια και συνοχή και στα δυο, ενώ θα συμμορφώνονται με τις χρωματικές αποχρώσεις, τη γραμματοσειρά, το ύφος και τη γενικότερη κουλτούρα του οργανισμού. Φυσικά, να θυμάστε πως η ποιότητα των υλικών, που χρησιμοποιούνται για τα εταιρικά έντυπα είναι κρίσιμη. Χρησιμοποιώντας υψηλής ποιότητας χαρτί και εκτύπωση, η εταιρεία δείχνει επαγγελματισμό και δέσμευση στην αριστεία. Αυτό επηρεάζει την αντίληψη του κοινού για την επιχείρηση σας και μπορεί να ενισχύσει την αξιοπιστία της. Τα εταιρικά έντυπα αποτελούν την ευκαιρία σας να παρουσιάσετε την εταιρεία σας στα καλύτερα της! Η σαφήνεια, η αισθητική και η επαγγελματική εμφάνιση βοηθούν στη δημιουργία μιας ισχυρής και θετικής εικόνας για τον οργανισμό.

5. Οπτικά Συστήματα 

Τα οπτικά συστήματα αποτελούν ένα κρίσιμο στοιχείο της εταιρικής ταυτότητας, καθώς περιλαμβάνουν όλα τα γραφικά και οπτικά στοιχεία, που χρησιμοποιούνται για να επικοινωνήσουν την εικόνα και το μήνυμα της εταιρείας σας. Τέτοια συστήματα μπορούν να είναι τα γραφικά, τα icons και οι εικόνες. Η διάταξη και ο σχεδιασμός των οπτικών στοιχείων σε έντυπα, ιστοσελίδες και άλλα μέσα είναι κρίσιμη για τη δημιουργία μιας συνεκτικής και επαγγελματικής εικόνας. Μάλιστα, η σωστή χρήση της διάταξης βοηθά στην καθοδήγηση της προσοχής του χρήστη και στη βελτίωση της εμπειρίας του. Καλό είναι να έχετε πάντα στο νου σας, ότι η εφαρμογή των οπτικών συστημάτων πρέπει να είναι συνεπής σε όλα τα μέσα και τα σημεία επαφής σας με το κοινό. Αυτή η συνέπεια εξασφαλίζει, ότι η εταιρεία παρουσιάζει μια ενιαία και επαγγελματική εικόνα. 

Παίρνοντας ως παράδειγμα την ελληνική εταιρεία Κορρές βλέπουμε, ότι χρησιμοποιεί φυσικά μοτίβα και εικονίδια, τα οποία σχετίζονται με βότανα, φυτά και τη θάλασσα, αντανακλώντας έτσι τη δέσμευση της εταιρείας στη φυσικότητα και στη βιωσιμότητα. Οι φωτογραφίες των προϊόντων της παρουσιάζονται σε φυσικά περιβάλλοντα με καθαρά και φωτεινά χρώματα, τονίζοντας τα φυσικά συστατικά, ενώ τέλος η επιχείρηση χρησιμοποιεί κινούμενα γραφικά στις ψηφιακές διαφημίσεις και στην ιστοσελίδα τους, για την παρουσίαση των προϊόντων και των οφελών τους με διαδραστικό τρόπο. 

Ανακεφαλαιώνοντας..

Η εταιρική ταυτότητα είναι θεμελιώδης για την ανάπτυξη και την επιτυχία μιας επιχείρησης. Είναι η εικόνα που παρουσιάζετε στον κόσμο και η βάση πάνω στην οποία χτίζετε τη φήμη και την αξιοπιστία σας. Το μυστικό, τώρα, για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη εταιρική ταυτότητα, είναι η προώθηση της αυθεντικότητας και η αντανάκλαση της προσωπικότητας και των αξιών της επιχείρησης σας. Προσπαθήστε να παράξετε τη δική σας προσωπική ταυτότητα και εστιάστε στα στοιχεία εκείνα, που σας κάνουν μοναδικούς. Πρόκειται δηλαδή για την καρδιά της επιχείρησης σας, που συνεχώς αναπτύσσεται και εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου. Στη DIGIDOT είμαστε εδώ, για να σας βοηθήσουμε σε κάθε σας βήμα να ενισχύσετε την παρουσία σας στην αγορά! 

Διαβάστε περισσότερα για τις υπηρεσίες μας ΕΔΩ.

Κλείστε το προσωπικό σας ραντεβού

Είμαστε η DIGIDOT, η εταιρεία που αναλαμβάνει τον σχηματισμό της εταιρικής σας ταυτότητας με επαγγελματισμό, αποτελεσματικότητα και ακρίβεια.